#3 von
Dennis (NL)
, 08.09.2016 12:33
Hallo Rachid,
Mijn excuses dat ik zo laat reageer, ik heb jouw mail via de DWAC gekregen. Heb nog geen tijd gehad te antwoorden.
TS (Touring Sportcoupé) is iets smaakvoller en gezien het produktie aantal van 66.000 stuks iets unieker dan de T (Touring = Limousine) modellen waarvan er 210.000 stuks gemaakt zijn.
Een 250 cc motor komt het meest voor, omdat destijds de 300 cc en 400 cc modellen al dusdanig duur waren dat ze in de buurt van de VW Kever en 2CV kwamen qua kosten. Daarnaast zijn de 250 cc motoren na het overnemen van de fabriek door BMW hoofdzakelijk geproduceerd omdat de vraag naar Goggomobils zeer laag was. Nu zijn de 300 en 400 motoren gezocht door velen.
Ook vanwege het "Fuhrerschein IV" regelement in Duitsland zijn door Lloyd in Bremen diverse auto modellen omgebouwd met de Goggo 250cc motor. Zij produceerden de Goggo motoren en deze zijn herkenbaar aan een eigen Lloyd symbool op de plaats waar het motornummer staat. Vaak vind je dan ook motoren met een uitlaat met hierop het Lloyd typeplaatje. Losse motoren op ebay en marktplaats zijn ook vaak de ombouw motoren, waarbij de auto weer terug gebouwd is met de originele motor. Het regelement is namelijk al lang weer afgeschaft.
De grille was inderdaad opschmuck en niet seriematig. Diverse accessoires leveranciers boden deze grille aan. Overigens is de grille voorop de Coupé ook nutteloos en alleen uit optisch oogpunt geplaatst.
Het restaureren van een Goggomobil doe je uit liefde en niet uit winst oogmerk. De benodigde materialen zijn vaak dusdanig duur dat het uiteindelijke resultaat een lagere waarde heeft dan de tijd en materialen die je er in hebt gestopt. Dat kan nooit uit! Daarom worden er vaak compromisen gemaakt en koopt men geen origineel reproductie plaatwerk van de gebruikelijke leveranciers van Goggo materiaal maar maakt men vaak plaatwerk uit eigen hand. Neem alleen al een bumper set van de Limousine die rond de € 800,- kost, terwijl alleen dat zelfde bedrag neergelegd moet worden voor de achterbumper van de Coupé.
Gruß Dennis
Goggomobil Register Nederland
TS300 1964, T400 1964, TS400 1958, T300 1960, Roller 200S 1955, 150 1955
********** ENJOY YOURSELF, IT'S LATER THAN YOU THINK!!!! **********